Az élő karakter bizalomkeltőbb mint egy kreált makulátlan imidzs

Ez a rövid cikk elsősorban üzleti fotózás iránt érdeklődő kezdő fotósoknak és azon szolgáltatást kínáló vállalkozóknak szól, akik internetes megjelenésükön szeretnének finomítani.

Antique Cafe Szeged - őszi hangulat / Fotó: Bóna Barna

Antique Cafe Szeged - őszi hangulat / Fotó: Bóna Barna

Ha nem ajánlás útján, hanem interneten böngészve keresel szolgáltatót, mi alapján választasz? Tegyük fel, mondjuk egy masszőrt vagy fogorvost? Vagy miért sétálsz el a tőled legmesszebb levő kávézóba a városban, elhaladva másik 3 mellett ami legalább olyan jó minőségű kávét ad?

Tónus Shiatsu Stúdió Budapest - vidám hangulatú csapatkép / Fotó: Bóna Barna

Tónus Shiatsu Stúdió Budapest - vidám hangulatú csapatkép / Fotó: Bóna Barna

Az élő karakter nagyságrendekkel bizalomkeltőbb mint egy kreált makulátlan imidzs

A cikk lényegét ezzel az egy fenti mondattal össze tudnám foglalni. 2019-ben élünk, a közösségi média töménytelen mennyiségű tökéletesnek kreált fals imidzs gyártásához asszisztál, ami miatt az emberek - potenciális ügyfeleink - ki vannak éhezve az igazira, valami egyszerűen emberire. Ahol nem azt érzik, hogy csak a nagyon minimális interakciót kapják, mert az üzlet kizárólag az eladási mennyiségre hajt, hanem értékes törzsvendégként készséggel és barátságosan viszonyulnak hozzájuk.

Antique Cafe Szeged / Fotó: Bóna Barna

Antique Cafe Szeged / Fotó: Bóna Barna

Bártfai-Szabó Építésziroda, Budapest - Céges csapatkép / Fotó: Bóna Barna

Bártfai-Szabó Építésziroda, Budapest - Céges csapatkép / Fotó: Bóna Barna

Bártfai-Szabó Építésziroda, Budapest - Egyéni portrék / Fotó: Bóna Barna

Bártfai-Szabó Építésziroda, Budapest - Egyéni portrék / Fotó: Bóna Barna

Az ember természetéből fakadóan az otthonos környezethez vonzódik.

A bizalomkeltő, emberi szolgáltatókat és üzleteket keressük.

Ezért véleményem szerint mindenképp érdemes törekedni arra, hogy valósághűen, az igazi imidzsünket jelentessük meg a weblapunkon, közösségi médiában.

A böngészés során egy ilyen képpel szembe találkozva leendő ügyfeleink megkönnyebbülnek, és még ha tudatosan nem is fogalmazzák meg maguknak, érzik, amikor egy valóban őszinte, vendégszerető, szimpatikus mosollyal találkoznak, s ez alapján fognak minket, vagyis a mi szolgáltatásunkat választani.

Ajtai Richárd Ingatlanközvetítő, Szeged - üzleti portré / Fotó: Bóna Barna

Ajtai Richárd Ingatlanközvetítő, Szeged - üzleti portré / Fotó: Bóna Barna

Volt alkalmam kicsivel több, mint fél évig (2018 áprilisától október végéig) együtt dolgozni a szegedi Antique Cafe-val; fotók készítése mellett az internetes megjelenés (social media: facebook és instagram) illetve a marketing területén segítettem nekik.

A legnagyobb elérést és interakciót mindig azok a posztok produkálták, amikből érződött a valódi vendégszeretet, az üzlet iránti őszinte lelkesedés. Persze, a szenvedély és helyes indíték előnyt adhat, de az internetes kommunikáció olyan, mint egy külön nyelv, tanulni kell és folyamatosan gyakorolni. Az ember sok mindent nem mondhat, vagy nem írhat: mások által elcsépeltté tett kifejezéseket, őszintének szánt, de erősen marketingszagú (salesy) mondatokat. A kreativitás az első hónap után erősen megcsappan és azt vesszük észre, hogy tanácstalanok vagyunk az új posztok témáját illetően.

Antique Cafe Szeged - délutáni hangulatkép / Fotó: Bóna Barna

Antique Cafe Szeged - délutáni hangulatkép / Fotó: Bóna Barna

Az alábbi pár javaslat hasznos lehet azoknak, akik vállalkozóként szolgáltatást nyújtanak és szeretnének fejlődni a branding / internetes megjelenés / közösségi média menedzsment területén, illetve azoknak a kezdő fotósoknak, akik főként ezen területek valamelyikén szeretnének munkákat vállalni: üzleti portré fotózás, enteriőr, céges imázs, hangulatképek készítése.

  • Fotók és imázsfilmek készítésekor nézzünk 90%-ban a leendő ügyfelünk szemével és keressük mindig a hangulatot! Maximum 5%-ban legyünk fotósok és 5%-ban legyünk az üzlet tulajdonosai. Sokkal könnyebben meg tudjuk jeleníteni üzletünk lelkét fotókban, amint sikerül elsajátítani ezt az arányt szemléletmódunkban.

  • Legyünk nyitottak a saját ötleteinkre, ne akarjuk másolni mások sikeres(nek tűnő) vállalkozásmodelljét vagy közösségi média politikáját. Az utóbbi kiváló recept a rövid távú felszínes sikerekhez, az örökös elégedetlenséghez és hamar kiégéshez vezethet. Az előbbi viszont hozzájárul, hogy érződjön üzletünk nyíltsága és őszintesége.

  • Tudjunk nemet mondani. Ami a konkurenciánál bevált vagy működni látszik, a mi üzletünkhöz lehet, hogy egyáltalán nem passzol.

  • Ne legyünk képminőség-megszállottak! Számos szépérzékkel rendelkező kreatív vállalkozó élőbb képeket készít mobiltelefonnal, mint mások többmilliós fotós felszereléssel. Nem a csúcstechnikának köszönhető tűéles imázsképek fognak bizalmat kelteni leendő ügyfeleinkben, hanem azok a fotók amikben érződik az élet, a vállalkozásunk valódi karaktere.

  • Rövid, tömör tananyagok, amik angol nyelven hangoskönyvként is hallgathatók - én ezeket személy szerint igen hasznosnak találtam: Maria Ross: Branding Basics for Small Business, Allan Dib: The 1-Page Marketing Plan.

+ 1 tipp, ha portré fotóst hívunk, hogy készítsen rólunk fényképeket:
Bízzuk rá magunkat maximálisan! Valószínűleg évek óta tanulmányozza az emberi mimikát, a mosolyok különböző típusait és azt is érezni fogja, nekünk melyik mosolyunk tetszik és melyik oldalunk nem. Miközben dolgozik velünk, fel fogja térképezni, hogy mivel tudja kihozni belőlünk azt az arckifejezést, amit szeretnénk viszont látni a portrénkon. Menjünk bele a játékba, nyíljunk meg, beszélgessünk vele, ha kéri. Azzal segíthetünk neki a legtöbbet, ha felengedünk, s nem egy idegen fotósként tekintünk rá, hanem szimplán egy érdekes beszélgetőpartnerként!

Emmaroz Női Szabóság Szeged - régi időket idéző utcafronti csapatkép / Fotó: Bóna Barna

Emmaroz Női Szabóság Szeged - régi időket idéző utcafronti csapatkép / Fotó: Bóna Barna

Tothproject Építésziroda - Üzleti portré fotózás, céges csoportkép / Fotó: Bóna Barna

Tothproject Építésziroda - Üzleti portré fotózás, céges csoportkép / Fotó: Bóna Barna

Flame Apartman Makó - Enteriőr fotózás / Fotó: Bóna Barna

Flame Apartman Makó - Enteriőr fotózás / Fotó: Bóna Barna

Flame Apartman Makó - Enteriőr fotózás / Fotó: Bóna Barna

Flame Apartman Makó - Enteriőr fotózás / Fotó: Bóna Barna

Tónus Shiatsu Stúdió Budapest / Fotó: Bóna Barna

Tónus Shiatsu Stúdió Budapest / Fotó: Bóna Barna

Tónus Shiatsu Stúdió Budapest / Fotó: Bóna Barna

Tónus Shiatsu Stúdió Budapest / Fotó: Bóna Barna

9BAR Cafe Budapest - éjszakai hangulatkép / Fotó: Bóna Barna

9BAR Cafe Budapest - éjszakai hangulatkép / Fotó: Bóna Barna

Emmaroz Női Szabóság Szeged - üzleti portré a természetben / Fotó: Bóna Barna

Emmaroz Női Szabóság Szeged - üzleti portré a természetben / Fotó: Bóna Barna

Szia Barna! Nagyon szépen köszönöm a csodás képeket, fantasztikusan sikerültek! Profi munkát végeztél! Üdvözlettel: Enikő
— Emmaroz Női Szabóság, Szeged
...ez meg úgy volt, hogy járt nálunk ősszel a Bóna Barnabás, hogy életképeket készítsen rólunk az irodában, meg ha már itt volt akkor portrékat is. Barna fantasztikus, mélyére ás az emberi léleknek, nagy nyitottsággal és szeretettel közelít a fotó alanya felé, meglátja mindenkiben a jót és azt memóriakártyára is tudja kapni. a gyerekfotói is fantasztikusak, családi fotóinkat is ő készíti, ajánlom őt mindenkinek!
— Bártfai-Szabó Építésziroda, Budapest